Mereka yang Prihatin:

Thursday, May 27, 2010

yet another place to lepak2


previous, aku ade citer pasal satu place yg selalu aku lepak iaitu "Kopi Oh!"
la ni aku nk share plop dgn kome antara tempat len yang selalu aku lepak
Secret Recipe

mesti korang pun tau kan pasai cafe Secret Recipe ni
banyak kek dye yg jadi pilihan ramai
tapi aku lg suke makan kek tu kat kedai dari bawa balik

dlm episod kali ni,
aku nk merungkai kata berkaitan dengan service antara cafe2 Secret Recipe yang telah aku kunjungi

one of the best cafe la [pada aku la]
KL Sentral: tempat x crowd, relax & enjoyable 
kalo datang antara kul 3 ptg til 6pm ade free coffee, sedap weh!
tp kalo name pun dah datang lewat, so pilihan kek pn dah x banyak, huhuhu

then, cafe Secret Recipe Wangsa Walk Mall
even cafe ni x bape nak besa, pada aku mmg best punyer servis...
maybe sebab cafe ni x bape besa
so staff dye senang nak layan customer
pilihan kek pn banyak even kalo lepak petang
tapi kalo kek yg best2 tu kompem la dah habis cepat, huhuhu

cafe Secret Recipe SOGO
memang best, banyak choice, seat pun best
tapi name pun SOGO kan
antara hotspot nak shopping
agak crowd & ade gak kadang2 taik burung merpati bagi sesape yang lepak kat table depan tu, huhuhu
servis: not bad, fast gak layanan dye, hehehe

ni cafe Secret Recipe yang pada aku ~thumb down~
cafe Secret Recipe Bukit Bintang, sebelah kanan McD seberang Maybank
even seat dye banyak, siap ade sofa
tapi episod ni citer pasal servis kan
memang down r, huhuhu
maybe pasal tu pilihan kek dye banyak even kek yang best
coz customer x ramai
bukan aku nak kutuk ker ape, tapi tu la hakikat
pengalaman aku la, lepas aku dook kat sofa tu hampir 10 minit
menu x sampai pn, even masa masuk tu dah dijemput oleh pelayan
masa tu dalam otak aku memang dah set nak makan per
memandangkan servis kurang efisyen
pelayan tu bagi menu jer terus aku order 
x payah dye nak p pastu dtg balik amik order, kang lagi berejam nak tunggu dye amik order
tapi yang malangnyer...
lepas 15 minit tunggu, air pun x sampai lagi, huhuhu
ini kan lagi kek slice yang hanya nak di potong
tu pun x terhidang lagi...
biler pelayan tu dah pasan muka aku cam bengang jer
baru dye terhegeh-hegeh nak amik air tu, hampeh!
dah minum air dekat 5 minit, kek pun x der gak
memang bengkek la dibuatnyer...
last2 aku panggil pelayan tu tanya kek, dye bleh plop tersengeh-sengeh
rase cam nak penyepak jer
dah tu siap leh pas kek kitorang kat table len
lagi la hangin~!

so ni la antara cafe2 Secret Recipe yang telah aku lewati
pada korang yang selalu lepak Secret Recipe maybe leh share dengan aku port ne yang best nak lepak2 Secret Recipe ni yang leh aku bagi ~2-thumbs up~
hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails