Mereka yang Prihatin:

Sunday, July 12, 2009

a new semester have begin...


salam... bersua kembali kita setelah hampir beberapa ketika aku menghilangkan diri, bukan sebab pe, laptop down, tu yg payah nk online...

ok, on 4th July, aku dah mula packing barang2, nak balik kampus la katekan, new sem dah nk mula on 6th July ni, huhuhu... pas siap packing, aku terus p terminal ushar tiket, alhamdulillah bus midnite ade lagi,hehehe... memang aku suke nek bus midnite ni, banyak pekdah yg leh dapat tau, korang pun patut amalkan...

so at 12 midnite on 5th july, aku pun dok tunggu bus Transnasional kat terminal Larkin, bus skyview tu. x ramai passenger, aku dapat level atas, seat belakang sekali, ade 5 seat in a row, aku sorang je. jam 0030 bus pun memulakan perjalanan. bile dah masuk hiway, pe lagi, aku pun baring la atas 5seat ni, hahaha. lena woah!

jam 0430 smp Pudu, terus nek surau kat level 2, ramai gak yg tengah terbongkang kat situ. aku amik port yg agak luas la, take a nap 4 a while, huhuhu...

usai solat subuh, pas Syahir cakap kete Fad dh penuh, aku pun mengorak langkah menuju Putra LRT Central Market, nek tren menuju ke Tmn Jaya, PJ. otw tu buah hati call, manjenye suare pagi dye, huhuhu...

terus masuk hostel, 1st door yg aku buka ialah gym... dah x macam gym! dah jd dorm! macam rumah bangla, serabut tengok katil yg berpenghuni, maybe budak sem 1 yg baru masuk, huhuhu... cian dorang...

so terus melangkah nek level 3, conquered by degree students, hahaha... bilik yg dirindui dituju... ade Hamzah & Syahir la, huhuhu...

xleh unpack barang lagi, serabut tengok bilik yg bersepah...

pagi ahad yg indah di kota PJ, lebih specific di Newtown...

dapat arahan kene pe Domestic deparment, daftar bilik. alhamdulillah level 3 masih di conquer degree student,hahaha!!! dapat jadual waktu weh.

Isnin xder class... Selasa class petang je, 1 subject... Rabu 2 subjects pagi & petang... Khamis 2 subjects gak, pagi & petang, huhuhu... Jumaat pagi je... Sabtu? ada gak, huhuhu... 2 subjects pagi & petang... Ahad? pun ade! ni dah melampau, huhuhu... 1 subject, sampai tengahari, huhuhu...

total this semester subject is 7, include co-curiculum, huhuhu...

so bermulalah perantauanku mencari ilmu semula setelah semester break selama 2 bulan...

2 comments:

haMizAhmad said...

amboi..
dah ade yang tersayang senyap jer noh..
hm..
padan la haram nak msg kite..
selamat berjuang yea..
cari kan la jodoh 4 dinda..

Unknown said...

hahaha

yg tersayang tu x kompem pe pn...

insyaAllah semoga dnda ketemu jodoh cepat...

leh la abg merasa nasi minyak dinda oi...

nk jd potograpi dnda sx, hahaha

price negotiation...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails