Mereka yang Prihatin:

Tuesday, July 6, 2010

Muar 4th July

Last Sunday aku ke Muar dgn parents & Amin, attending a wedding papat2 sedara jauh, hahaha... 
Mule2 tu cam xnak pi jer coz planning aku nk kua dgn Kak Emy ke PG pasai nk tengok ekspo yg aku pi semalamnyer dgn Deen & Sue, tapi cancel plop last minute coz K'Emy cakap dye nak kua dengan Mak Usu, kononya Ladies' Day Out la, laki x leh join sekaki... hampeh

Sepanjang perjalanan tu aku banyak menghabiskan mase dengar mp3 dr enset 5730, borink giler perjalanan jauh kan, lagi2 bile abah ikut jalan Batu Pahat, dah la selalu jem jalan tu, traffic light banyak sgt...
Tambahan pule, permintaan aku x ditunaikan, nak beli kerepek pedas, coz nak kejar mase, huhuhu...

Sesampainyer di rumah pengantin, hampir2 kompius la coz ingat2 lupe kn, dtg time raya jer, stahun sekali... Nasib la betul umah tu umah sedara yg dimaksudkan, if x wat malu jer...
So jumpe la sedara2 yg agak x dikenali namenye tapi cam muka jer, hahaha...
Iyekan je la bile borak2 dengan depa tu, hahaha...

Pas dah melantak taufufa semangkok, layan plop nasi minyak...
Tapi x habis pn, ni abah punye bodek la kat makcik tu cakap kitorang datang dari jauh, perot lapo. dah makcik tu bagi sepinggan penuh nasi minyak...
Last2 aku sorg yg x habis makan pasai melantak dengan taufufa dulu, huhuhu...

Pastu kitorang gerak ke uma sorang Dato' ni. Mak cakap dye nak invest dalam 1 hartanah dgn Dato' ni...
mak-i umah Dato' ni 3 tingkat 1/2 la, punyer la tinggi tiang seri dye, huhuhu...
tapi isi dalam uma biaser jer [saje nak komen, hahaha]
So bermule la borak2 orang tua pasai tanah, aku pun angguk je la bile skali skale Dato' tu cakap sambil tengok aku, hohoho...

Sekilas pandang, aku nampak 1 pic kat wall uma Dato' tu, aku rase dalam pic tu bini dye, Datin & anak dye masa konvo...
Yang menarik perhatian aku, wardrobe pic tu ade tulis Convocation IIC ke -5...
jeng jeng jeng
ruper2nyer anak bongsu dye, laki la, graduan IIC, hehehe...
Tapi aku x cam la, mase kat IIC pun aku bukan campur sangat dengan junior ni, hahaha...

Dah settle sume pasai tanah2 ni, kami pun blah...
Sepanjang perjalanan balik, aku tido jer, perot kenyang la kan...
Sekali terjaga, rupernyer dah sampai kebun...
Kua dari kete terus aku tengok reban ayam yang mak cakap masa aku balik haritu...
Penuh weh dengan ayam2 kampung, huhuhu...
Patut la abah selalu stay kebun, rupernyer syok dah ade ayam nak dibela...

Dah nak maghrib tu, kitorang pun blah, sempat singgah lalu ke kawasan tanah yang parents plan nak invest tu...
Yang soknye sempat gak abah singgah kedai makcik yang menjalankan IKS kat area tu, so pe lagi, pulun la kerepek2 yang aku suke, hehehe...
Habis gak duit aku semata-mata nak beli kerepek jer, Amin lak mintak candy kelapa sebagai adiah besday dari aku, bagus betul adik aku ni, hehehe...

Perjalanan pulang diteruskan, ditemani super-bike cruiser & Ayabusa kegemaran Amin, bunyi punye la mengancam jiwa & raga, hohoho...

Sampai umah terus melepak jer depan TV, nasib la dah jama' wa qasar solat maghrib + isya' b4 sampai umah td... 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails