Mereka yang Prihatin:

Sunday, August 23, 2009

Bicara Ramadhan

alhamdulillah
bulan Ramadhan telah tiba kembali
seperti mana kebanyakan doa orang2 mu'min
untuk merasai semula nikmat bulan seribu bulan;
bulan Ramadhan

tatkala menanti ketibaan bulan yg mulia ni
aku ditimpa musibah kecil
mungkin sebagai suatu peringatan
agak aku sentiasa mensyukuri akan nikmat tubuh yg telah dikurniakanNYA ini

hari Jumaat yg lepas
aku x dapat mengikuti jemaah solat Jumaat atas faktor kesihatan
demam - huhuhu
takut menyebarkan H1N1 if p masjid

usai solat Jumaat
Bonda bawa ke Poliklinik Murni
- No 5 Jln Padi Ria 13, Bandar Baru Uda
u know what?
doc tu cakap aku ade lelah, huhuhu
x pernah dlm salah silah keluarga aku ade yg kene lelah
tp doc tu juz ckp suspect je la
she said: NO ICE, NO CHOCS, NO BEANS, huhuhu

ni mesti kes masa aku training badminton
aku banyak minum air dari water-cooler yg xder filter tu
huhuhu
damn water-cooler!
dugaan sungguh...

that nite, before going to solat Tarawikh
makan la ubat-ubatan yg telah dibayar dengan harge RM65 tu
& ubat yg paling aku x suke ialah ubat lendir - huhuhu
pahit nak mam*tut*...

usai solat Tarawikh
demamku dah kebah - Alhamdulillah
badanku dah mula aktif semula - yeah!!!
just batuk je yg x berkurang lg
tp aku suke ubat batuk dye - hehehe
macam ubat batuk budak2, manis je - nguahahaha!!!

menjelangnya waktu sahur
seawal 4.30am aku dah kejut Kak Emy utk persiapan sahur
pastu aku sambung golek2 atas katil sehinggalah diseru utk sahur - hahaha

Alhamdulillah
Ramadhan yg pertama ini telah berakhir dengan baik
walaupun dh kua merayap, window shoping & agak memenatkan
tapi nikmatnya masa Tarawikh bentar td dapat dirasai...

moga kalian turut merasai nikmat bulan Ramadhan ini...
salam sayang, salam rindu untuk kalian semua...

2 comments:

Unknown said...

hahaha..

ais kencing..

Unknown said...

hahaha

yusof

long time no see

kawen x jemput

hampeh punyer senior!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails