Mereka yang Prihatin:

Thursday, April 19, 2012

keBASAHan, bukan keABSAHan.

salam sejahtera ke atas kalian readers sekalian..

lately bumi KL dan PJ berada dalam keadaan sekejap kering sekejap basah. cuaca yang tak berapa penetuannya menyebabkan pergerakan aku agak terbatas untuk mengisi masa yang diperuntukkan, 24jam sehari, tujuh hari seminggu - minit dan seconds kire sendiri..

akibat/kesan dari perubahan cuaca yang tak menentu ini, pemanasan global serta cairan ais - bukan nama aku, bumi Malaysia turut rasainya, walaupun jauh dari kawasan Antartik. 

hari ni, akibat dari cuaca yang sejuk pada hening subuh, aku keterlewatan untuk ke tempat kerja. memandangkan sahabat aku MC - kononnya la, maka dengan tanpa segan silunya aku meminjam superbike beliau untuk ke tempat kerja. kelajuan maksima throttle dipulas menyebabkan aku sampai ke tempat kerja lebih cepat berbanding menggunakan khidmat transpot awam PUTRA LRT dari Taman Jaya (TJ) ke Abdullah Hukum (AH). perjalanan pagi itu ditemani hujan rintik-rintik serta laluan tar yang basah-basah kuku gitu.

- entry kali ni pasal perjalanan pergi dan pulang kerja sahaja..

petang tu, tepat jam enam, waktu yang sepatutnya aku balik, masa kerja dah habis, terpaksa di pospon sekejap, dandan je hujan turun kan. setelah mendapat persetujuan serta kebenaran Cik Naini, maka aku meneruskan perjalanan pulang walaupun keadaan cuaca kejap-kejap hujan.

berbekalkan sweater hijau Giordano pemberian beliau, maka aku teruskan perjalanan walaupun ditimpa hujan yang agak kebasahan - bukan keabsahan..

"Hujan itu rahmat, maka bersyukurlah.."

boleh tahan gak la keadaan kebasahan yang melanda diri, tak berbekalkan - bukan mangkuk tepen, baju hujan rider yang selalu pakai tu, sesampainya ke teratak sementara aku, bahagian depan tubuhku lencun kebasahan. so nice.......................
dari Taby Cap KukuLalat
p/s: perlu ke pakai baju hujan next time?

3 comments:

Unknown said...

tajuk macam nicenice je kan!
superbike aku ada visor ala-ala suria pekasa hitam punya moto kot..lain kali tekan button bawah seat..

Unknown said...

hahaha...tajuk tu ade bunyi cam Habsah tak?hehehe
superbike ko meme terbaik, sampai aku tak reti nak buka seat ko, jenuh aku pusing2 kunci, nak isi minyak full tank x dapat, huhu

Anonymous said...

nice lo title beliau.."habsah" ye..ehem2 en. MK Syahir..hehe :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails