Mereka yang Prihatin:

Friday, December 4, 2009

Qurban...

istillah Hari Raya Haji atau lebih faymes dikenali dgn Hari Raya Qurban - yg mane 1 yg faymes tu terpulang la pada individu masing2 yer, hehehe

amalan menyembelih haiwan ternakan - bukan peliharaan yer...
dijalankan secara bergotong-royong telah lama dipraktikkan dikalangan umat Islam di Malaysia
ini sebagai contoh dimana bangsa Melayu itu sendiri berdiri bersama-sama bagi menjalankan perintah agama, walau berbeza pendapat & pandangan dari segi POLITIKnya
hahaha

nape nak citer pasal politik plak nih???!!!

bagi menunjukkan bakat aku sebagai salah sorang yg terlibat dalam penyembelihan ni
tapi malangnye xder sape nak snap pic aku mase aku tengah sibuk2 tarik lembu2 tersebut,
men potong2, lapah2 daging, huhuhu

tapi kat sini ade pic yg aku snap mase awal2 penyembelihan, yang bermula jam 8pg bertarikh 29 Nov 09
sebanyak (?) ke seramai??? hahaha
6 ekor lembu yg bakal disembelih...


sonok weh men lapah2 & potong2 daging ni,
tengok darah memancut!!!
mempergayakan skill pisau aku cam dalam cite Ninja Assasin, hahaha
cam nak sembelih jer lagi pas dah 6 eko lembu tumbang
tp x tau nak sembelih pe
kucing dah tarak, Bob (ikan arowana) x leh sembelih, kang abah sembelih aku plak...
hohoho

xper xper, tunggu raya haji taon depan weh
tu pun kalo ade kesempatan melihat mentari esok pagi
~sob sob sob~




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails